CURS 2
3.1. DEFINIREA MANAGEMENTULUI INTERNAȚIONAL. DELIMITÃRI CONCEPTUALE
Managementul INTERNAȚIONALE Este de management al ONU interculturale DIN cel putin Doua Puncte de VEDERE:
-
se referã la raporturi CE se stabilesc Intre Tari diferite, bre, Intre Spatii Culturale diferite;
-
se află în VEDERE interacțiuni Intre organizații (firma, clienții, Concurența, etc) de îngrijire au Valori ȘI comportamente diferite.
Abordarea interculturalã Este o caracteristicã definitorie a teoriei ȘI practicii managementului internațional.
Managementul conturat sa Internațional circa o Componenta distinctã a științei managementului. Abordãrile privind Managementul Internațional sunt servanda nuanțate, diversificate.
Definirile acestui Termen impun sublinierea următoarelor delimitãri conceptuale:
. 1
Managementul global - noțiune îngrijire im se înțelege, de Regula, Managementul societãții multinaționale ;
. 2
comparat Managementul - studiazã procesele ȘI relațiile manageriale DIN organizații de îngrijire a funcționeazã version contexte Culturale, diferite națiuni.
. 3
Managementul intercultural (Intre culturi) - un produs o literatură abundentã version ultimii ani, în CEA special nord-americană ȘI Britanica ȘI se referã la studierea Relatiile CE existã Intre diferite comunitati comparate ȘI abordate version contextele Lor SPECIFICE. Așadar, Este management acest sfat de Managementul pasă acționeazã complex cultural Mediu-INTR ONU, eterogen.
4.
Managementul Internațional - acest sfat de management reprezintã Managementul organizațiilor implica version INTERNAȚIONALE afaceri, adicã version Activitati ȘI Tranzacții CE se desfãșoară Peste granițele a Doua Sau Mai multe de stat.
Managementul Internațional reprezintã Managementul activitãților firmei la scara internationala SI sunt rolul de un logat firma Intr-o stare de Echilibru dinamic version cadrul Mediului la nivel mondial.
Concluzie în, Managementul Internațional matrimoniale fi CONSIDERAȚII o forma o managementului intercultural (în masura în îngrijirea cadrul de referințã Este Mediul Cultural Național), precum ȘI o forma o managementului
global (atunci cand firma Devine multinaționalã).
Valorificã Managementul Internațional, de asemenea, Si rezultatele studiilor de management comparat.
3.2. SPECIFICUL (PARTICULARITÃȚILE) MANAGEMENTULUI INTERNAȚIONAL
Managementul Internațional ȘI Managementul Afacerilor în Planul Național se aseamãnã imp aceea cà ambele urmãresc atingerea obiectivelor Economice ale firmei, imp coordonarea raționalã a activitãților ȘI utilizarea eficientã a Resurselor.
Pe de alta Parte, ELE SE deosebesc datoritã:
-
contextelor diferite de ingrijire in sine realizeazã;
-
diversitãții Culturale a participanților la Tranzacții;
-
ca urmare a concepțiilor ȘI practicilor manageriale diferite.
Tot Mai multe firme PARTICIPA la activitatea (Viața) Economica Internationala. This presupune dezvoltarea dimensiunii INTERNAȚIONALE o managementului, o conceperii activitãții ȘI strategiei firmei Intr-o optica internationala ȘI globalã.
CE Caracteristicile alcãtuiesc specificul managementului Internațional sunt servanda:
A.
Dezvoltarea managementului Internațional Este o reflectare a procesului de internaționalizare a Vieții Economice CE a impus CA Mediu de existențã ȘI functionare a firmei Piața Mondiala (Spațiul economic global). Acest procesare sa Realizat imp:
a)
planului în intensificarea internaționalizãrii regional (Integrare Economica) Sau Mondial
(Cresterea Comertului International, un straine investițiilor, dezvoltarea Relatiile Financiar-Valutare);
b)
lãrgirea Relatiile Economice ȘI Cresterea interdependențelor DINTRE fluxurile Comerciale , Financiar-Valutare, de Investiții la scara globalã (internationala).
Internaționalizarea ȘI mondializarea managementului presupun existența unei stari de spirit Globale , imp caracterizate:
abordarea Deschisa - pornind de la acceptarea existenței unei diversitãți Culturale, Fara circa this Sà însemne cà unele culturi sunt servanda mai Bune Decât Altele. De aici rezultã IMPORTANTA unei informãri largi privind sistemele de Valori, normele de comportament ȘI concepțiile Despre culturi Realitatea diferitelor;
Valorificarea oportunitãților - PE Baza recunoașterii faptului cà diversitatea ȘI eterogenitatea sunt servanda trãsãturi Naturale esențiale ale Mediului, ale Starii Globale de spirit la nivel mondial. Ele reprezintã mai degrabã Avantaje, Decât pericole SI, de aici, apare IMPORTANTA valorificãrii mijloacelor Comunicării CĂRȚII din pretul unui stabilizarea Legile Si a încheia tranzacțiile;
flexibilitatea sens version DUBLU:
-
o capacitãții de adaptare la specificul fiecãrui Mediu de Afaceri;
-
deschiderea permanentã Spre Schimbare.
B. Diversitatea ȘI complexitatea spațiului economic mondial CE prezintã Strategii ȘI tactici de afaceri SPECIFICE, bazate PE o abordare interculturalã.
Managementul Internațional TREBUIE SÃ interimar în considerare Atat diferențele de sistem economic ȘI structura Sociala, pisica ȘI PE Cele de model cultural DINTRE Partenerii angajați version Tranzacții.
Im internaționalizare o firma Nu-Si Change to identitatea, ci ISI Modifica diversitatea.
Managementul TREBUIE SÃ asigure gestionarea acestei structuri ȘI complexe, totodatã, Si integritatea firmei.
Reiese cà astfel, o Problema Centrala a managementului Internațional Devine aceea de a stãpâni diversitatea.
Conforme Unui Studiu al Unui specialist american, efectuat version '80, se aprecia cà "diversitatea culturala matrimoniale Duce la Performante Superioare DACA Este bine Cu stãpânitã."
C. Eșecul CĂRȚII - Una DIN cauzele Primare ale eșecului version afacerile INTERNAȚIONALE CONSTA version informarea necorespunzãtoare privind Mediul de afaceri.
A Doua cauzã o eșecului version afacerile INTERNAȚIONALE Este incapacitatea de Înțelegere un culturilor straine.
Concepția și practică managementului Internațional TREBUIE SÃ plece de la Cunoasterea ȘI punerea version valoare a diferitelor culturi version scopul optimizãrii ȘI creșterii eficienței CĂRȚII.
În plus, e necesarã o mai buna Cunoastere un relației DINTRE și management caracteristicile nationale ȘI Culturale, înțelegerea profunda a Valorilor definitorii din pretul o comunitate Nationala.
D. Particularitãțile producerii ȘI transmiterii informațiilor version Mediul Internațional - Producerea ȘI transmiterea informațiilor TREBUIE SÃ asigure, RAND Primul version, accesibilitatea acestora din pretul Partenerii de Afaceri.
Acest caracter, privind particularitãțile producerii ȘI transmiterii informatiei version Mediul inițial, se exprimã grad printr-un, DIFERIT de accesibilitate din pretul Diversi Parteneri de Afaceri.
Acest grad DIFERIT de accesibilitate se explicã imp distanta geografica DINTRE Parteneri, distanta Culturala, etc. Aceste distanțe implicații eforturi Atat pretul obținerea informațiilor, pisica ȘI pretul verificarea corectitudinii acestora, Asigurarea compatibilitãții Lor, etc.
Circa atare, o Componenta IMPORTANTA un strategiei de management internațional se referã la specificul Comunicării version Mediul mondial internaționale. Comunicarea version Mediul mondial Internațional matrimoniale fi afectatã de unele bariere cum sunt servanda:
-
neînțelegerea limbii de COMUNICATIE;
-
șocul cultural (incapacitatea de a înțelege Sau de o accepta Persoane cu Valori, Norme ȘI stiluri de viata diferite);
-
etnocentrismul, adicã convigerea CA, cultura proprie Este absolut Superioară;
-
lipsa de deschidere, date de adoptarea unei Atitudini rigide ȘI formale CE afecteazã Schimbul liber de opinii.
E. Natura denumirii de tratare a riscului CĂRȚII - Riscul Este DETERMINAR, în Primul rand, de condițiile CE influențeazã relațiile Economice ale firmei, de instabilitatea pieței (de marfuri, de capitaluri) ȘI de multitudinea factorilor extraeconomici cu impact ASUPRA Mediului Internațional de Afaceri .
Riscul existã-INTR onu permanent Mediu de Afaceri INTERNAȚIONALE caracterizat im complexitate, diversitate ȘI variabilitate. Prevenirea lui se realizează imp Asigurarea Unui management competent, o unei integrãri o firmei version Mediul Schimbator internaționale. Din pretul this, conducerea firmei TREBUIE Sà posede arta adaptãrii . Este necesară this pretul cà ORICE firma de Afaceri CE pãtrunde PE Piața Mondiala intra Intr-un, caracterizat Mediu de ONU dinamism ridicat, aflat version permanentã Tranziție datorită:
-
ciclului de viata al produsului;
-
Pozitia PE PIATA se matrimoniale Modifica rapid (datoritã Concurentei);
-
rezultatele Financiare sunt servanda puternic influențate de schimbãrile conjuncturale.
Ca urmare a ACESTOR conditii putem SPUNE cà supraviețuirea ȘI dinamismul pot fi determinate de capacitatea de adaptare ȘI INOVARE. Astfel, firma TREBUIE SA-ȘI dezvolte capacitatea de reacție (capacitatea reactivã) la fenomene noi, la Procese noi ȘI Sà conceapã Modalitati de Raspuns la provocãrile Mediului.
Gradul ridicat de incertitudine impune firmei de Afaceri SA-SI defineascã o Strategie de abordare a incertitudinii ȘI de gestionare a riscului.
O modalitate de Reducere a incertitudinii ȘI de limitare a efectelor Concurentei deschise o reprezintã formarea de Aliante strategice bazate PE complementaritãțile ȘI Valorificarea avantajelor Comune.
FIRMA DE AFACERI INTERNAȚIONALE - UN SISTEM
Complexe în viata SOCIAL - ECONOMICA CONTEMPORANÃ
1. ROLUL ȘI FUNCȚIILE ÎNTREPRINZÃTORULUI ÎN
ECONOMIA DE PIATA
Întreprinzãtorul, DIN Punct de VEDERE etimologic, DIN viță de vie franțuzescul
"antreprenor" , DIN îngrijire un rezultat Cuvântul "Entreprendre" = a întreprinde.
Semnificația acestui cuvant Este aceea cà întreprinzãtorul Este
o persoana Sau onu grup de Persoane CE întreprinde CEVA, cu onu anumit SCOP economic: înființeazã ȘI conducă în o afacere, o Activitate Economica, o dezvoltã, produc bunuri și Servicii din pretul sector anumit ONU al pieței.
Întreprinzãtorul Este o persoana de îngrijire valorificã libera Initiativa denumirii Economiei de Piata. Libera Initiativa reprezintã modalitatea denumirii de afirmare a Libertății Economice version condițiile existenței proprietãții private. Forma Activa de manifestare a liberei inițiativă Este Concurența.
Dificultãțile întâmpinate de Tarile aflate version Tranziție version accentuarea, în dinamizarea spiritului întreprinzãtor CĂRȚII, ISI gãsesc explicația SI în faptul Ca în socialism sa atenuat creerea posibilitãții de un Respinge acțiunea ca inadmisibilă Sau / si un acționa version condițiile Libertății Economice, bre însăși mentalitatea de o fi liber ȘI de un acționa version acest Mediu un afectată Fost.
În Economia de Piata întreprinzãtorul Este figura Centrala, actorul principal, motorul Progresului economic. Întreprinzãtorii, im Initiativa, dinamism, competențã, curajoasã actiune, potențeazã ȘI dezvoltã activitatea Economica.
Caracteristicile fundamentale ale întreprinzãtorului version Economia de Piata sunt servanda:
. 1 -
. întreprinzãtorul Este inițiator al afacerii El NU se confundã cu investitorul, cu CEL Banii CE deține ; el matrimoniale fi ȘI Asociat ȘI managerul afacerii Sau matrimoniale angaja Persoane din pretul Munca de Conducere.
2. - întreprinzãtorul îndeplinește Functia de Conducere, de decizie - lui ÎI aparțin deciziile Majore, strategice CE orienteazã activitatea firmei.
3. - Functia de autoritate - Este întreprinzãtorul, de FAPT, fundamentul autoritatii manageriale version cadrul firmei respective. El Este ONU Pilon al autoritatii firmei.
. 4 - Functia de asumare a riscului economic - this funcție TREBUIE înțeleasã de cãtre fiecare întreprinzãtor CA pasă DIN Calcul ONU rezultã calculul de RISC:
R c = S / E
Rc = riscul calculat ( TREBUIE SÃ FIE mai mare Decât 1);
S
= posibilitãțile DE succes;
E
= posibilitãțile de ESEC.
Asumarea riscului Nu înseamnã actiune hazardatã. Falimentele incipiente DIN Primii ani ai, activitãții ISI au cca Una DIN explicații asumarea riscului hazardat ȘI matrimoniale ONU "entuziasm" necalculat al investițiilor.
2. RAPORTUL STAT - ÎNTREPRINZÃTOR
În afacerile Economice Internationale, ȘI NUMAI Nu, se Pune frecvent Intrebarea cu Privirea la intervenția Statului version economie Si a raportului stat-întreprinzãtor.
Cu Privirea la intervenția Statului version economie, Problema Pare Clara: Statul: Personalitatea statului și organele puterii TREBUIE SÃ intervinã version economie. Dar, se Pune Intrebarea: Cat
de mare TREBUIE SÃ FIE intervenția Statului ȘI poti TREBUIE SÃ intervinã acesta?
Rolul Statului ȘI intervenția SA in economie se reduce treptat, în proporții diferite, Fara Insa SÃ disparã totală.
Sub aspectul intervenției Statului version economie, plan de PE mondial existã Mai multe Tipuri de economie îmbinã CE, în DIFERIT mod, rolul Statului cu rolul întreprinzãtorului special :
a)
Tarile anglo-saxone (anglo-americane) - SUA, Canada, Marea Britanie- - version predominã Piața Liberă concurențialã, IAR aproximativ 90% DIN FORTA de Muncă ocupata lucreazã version SECTORUL special. Ponderea determinant rolul SI în economie o dețin marile companii, trusturi, carteluri, Alături de comercianții Mici ȘI mijlocii.
b)
economiile mixte (vesta-europene) - FRANTA ȘI Italia - ingrijire in, Alături de întreprinzãtorii particulari Statul: Personalitatea statului și organele puterii
intervine, având rolul de îndrumãtor
(distribuitor) în diverse Domenii. Astfel, Alături de Intreprinderile Mici ȘI mijlocii și pleca urmãrite ȘI Protejate de Stat, existã ȘI mari dintre întreprinderile, mari concerne, în diverse Domenii de Activitate.
c)
Economia Sociala de Piata - menitã SÃ îmbine Protecția Socială Larga cu Functia competiției concurențiale (Germania, parțial -. Austria, Olanda) în aceste Tari, Statul: Personalitatea statului și organele puterii activ intervine, protejând interesele CONSUMATORILOR, ajutând Intreprinderile Mici ȘI mijlocii, urmãrind CA Obiectiv formarea strategic , menținerea ȘI dezvoltarea clasei de Mijloc de îngrijire SÃ asigure armonizarea Sociala a Natiunii, clasa consideratã "Coloana vertebrala a Natiunii" (în Germania).
d)
economiile țãrilor nordice - Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda - aceste Economii se caracterizeazã im faptul CA, version cadrul Lor, existã sector ONU de stat destul de puternic de îngrijire coexistã cu SECTORUL privat . Statul: Personalitatea statului și organele puterii protejeazã Economia. De asemeni, el realizeazã o accentuatã Protectie Sociala.
e)
Economia de vârf paternalist (japonez) - îmbinã Elemente tradiționale cu Elemente de ordin Național, IAR Economia Este dominatã de tendința de a utilizare d intensiv resursele Umane, fara a se apela la credite Externe, bazându-se PE : creativitate, inventivitate, atașament FATA de firma, crearea Unui climat de Muncă familiar (seful firmei Este "pater familias" , firma Este o Doua Familie); crearea unor conditii de Muncă asiduã, cooperarea version cadrul grupului, respectul definit al individului din pretul autoritate.
f)
statele ale cãror Economii sunt servanda in curs de Dezvoltare - au circa principala caracteristicã extracția ȘI exportul de materii prime. Aceste Tari au tendința de a Stimula rapid întreprinzãtorii autohtoni ȘI Străini, determinând o Crestere a numãrului acestora imp :
crearea de noi Locuri de munca , acordarea de Facilitati Fiscale din pretul producãtorii autohtoni ȘI Străini, dezvoltarea Cercetarii Științifice ȘI dezvoltarea unei producții de îngrijire SÃ valorifice Cat Mai Mult intern potențialul (România, etc).
3. CONCEPTUL DE FIRMA DE AFACERI
Firma de Afaceri contemporanã Este consideratã Ca AFLI Celula de Baza un Economiei.
ORICE economie Nu existã Decât version masura in ingrijirea existã ONU Ansamblu de dintre întreprinderile de îngrijire producție bunuri și Servicii destinată în Unui anumit segment de PIATA, în vederea satisfacerii anumitor nevoi Sociale ȘI Economice.
Definirea conceptului de Intreprindere
o electrogen, în TIMP, Mai Mult de 100 de Definitii:
·
Peter Drucker - conside Ca firma reprezintã " o masina de maximizat Fortele Umane . " Drucker afirmă CA, DACA ONU individ competente din Probleme de productie, Dar ignorant version Cele de management, DACA acesta lucreazã Singur, Nu vo putea rezista Mult TIMP. În Schimb, aflat version cadrul unei firme,
acest specialist VA putea fi utilizabil perfecta, IAR vânzare lacunele Nu mai au Nici o IMPORTANTA, pretul cà VOR fi anihilate de cunoștințele Altor Persoane specializate version problemele respective.
·
Alain Cotta - susține CA Intreprinderea Este " onu Ansamblu de factori de productie reuniți sub activitatea Unui individ Sau o Unui grup, cu scopul obținerii de profit Unui bãnesc (castig), CA urmare a producerii de bunuri și Servicii destinată în pieței, vânzãrii cu profit " . This definitie se numără printre Cele mai remarcate, pretul cà se referã la factorii de productie (input-urile) ȘI la ieșirile de bunuri și Servicii (output-urile) .
Intrare FIRMA ieșire
Resurse Umane, Bunuri
materiale,
ȘI
Financiare servicii
Informatii
·
Victor Beretta - aseamãnã cu firma " ONU sistem Deschis, de sfat biologic, de îngrijire Transforma Resurse variata version vederea atingerii abiectivelor esențiale ȘI existând version simbiozã cu Mediul ambiant Sau " .
·
Gyorg Wőhe - Intreprinderea definește cca AFLI " o Unitate Economica PE deplin organizatã, îngrijire în factorii de productie sunt servanda combinați rațional, version scopul producerii de bunuri materiale ȘI de o Pune la dispoziție servicii destinată în pieței " .
·
Intreprinderea reprezintã o Unitate Economica, producãtoare, de Baza, CE se caracterizeazã imp:
-
ONU gen specific de Activitate, funcționalitate ȘI organizare Tehnologica;
-
capacitatea de a anumite bunuri produse, de a se conducă în ȘI autogestiona;
-
autonomie Financiara.
·
François Perroux - conside CA Intreprinderea Este " microcosmos al ONU Economiei de Piata Moderne; ea Este Inima producției, schimburilor ȘI repartițiilor " .
·
O definitie aparținând americanilor susține cÃ: " Firma reprezintã o entitate de îngrijire socio-Economică desfãșoarã o Activitate lucrativã PE cont propriu ȘI plãtește impozit ".
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu