marți, 28 octombrie 2014

MANAGEMENTUL INTERNAȚIONAL : CONOTAȚII CONCEPTUALE

CURS 1                                           

1.   CARACTERISTICILE ȘI Continutul Afacerilor INTERNAȚIONALE

Afacerile Economice INTERNAȚIONALE contemporane prezintã o serie de Caracteristici:
A.           Adâncirea interdependențelor Economice INTERNAȚIONALE:
În Ultimele 4-5 decenii (practic, Dupa cel de-al doilea Razboi Mondial), o avut loc o puternicã Dezvoltare ȘI diversificare a Afacerilor Economice Internationale, de îngrijire a DETERMINAR adâncirea interdependențelor Economice INTERNAȚIONALE.
This Crestere se desfãșoarã sub incidența Revoluției contemporane tehnico-Științifice (amplului Progres științifico-tehnic), CAT ȘI sub incidența unor factori socio-economici.
B.           Relațiile INTERNAȚIONALE au dobândit lei ONU importantă realizarea version Progresului economico-sociale al țãrilor Lumii:
Desi factorii economici interni ai, fiecãrei Tari Raman prioritari, performanțele economiilor nationale sunt servanda condiționate, DIN CE in ce mai mu, de participarea Lor la Circuitul Mondial economic (afacerile INTERNAȚIONALE).

C.           Sporirea Comertului mondial version ritmuri Fara precedent:
Adâncirea interdependențelor Economice INTERNAȚIONALE Este atestatã de Ritmurile înalte de Dezvoltare ale Comertului mondial.
În perioada 1951-1995, volumul Comertului Mondial a crescut, PE Ansamblu, cu onu Mediu Ritm anual de 10%, fata de NUMAI 1% version perioada interbelică ȘI de 5% -6% version perioada de la sfârșitul Secolului 19.
D.          Diversificarea considerabilã a componentelor ȘI fluxurilor Relatiile Economice INTERNAȚIONALE.
Astfel, relațiile Economice INTERNAȚIONALE cunosc numeroase Forme de Realizare de îngrijire se întrepãtrund, Desi au o existențã de sine stãtãtoare. Componentele acestora sunt servanda:
a)    Comerțul Internațional cu marfuri tangibile;
b)    Comerțul Internațional cu servicii (invizibil Comerțul), cu servicii Bancare, de transport, turism internațional, Transporturi Internationale, servicii de natura tehnica ȘI Tehnologica;
c)     circulația internationala de capital de ȘI Alte Relatii Financiar-monetare: Investiții Directe, Credite Externe, Investiții de portofoliu (cumpãrãri de hârtii dre valoare - actiuni ȘI Obligațiuni);
d)    cooperarea Economica Internationala .
Aceste Forme sunt servanda version Continua diversificare, Rafinare, șlefuire, Realizare ȘI sunt servanda DIN CE in ce mai sofisticate.
E.           Diversificarea Afacerilor INTERNAȚIONALE - sunt Nu loc NUMAI din Europa Centrala privește obiectul acestei diversificãri un componentelor ȘI fluxurilor Relatiile Economice Internationale, Dar Si version privința mijloacelor ȘI tehnicilor de Realizare.
O serie de Tehnici mai Vechi (Licitatii, INTERNAȚIONALE Burse, de Operatiuni reexportul, Comerțul version contrapartidã) s-au dezvoltat, s-au modernizat, semanand Foarte Putin cu Cele existente ACUM 40-50 ani.
Pe Langa formele mai Vechi, au apãrut Forme mai noi :
-          consultanta;
-          transferul de tehnologii;
-          Operatiuni de leasing, comutator, franciza;
-          cooperarea Internationala version Producție.
F.           Internaționalizarea Afacerilor - extinderea ariei geografice in ingrijire se realizeazã afacerile Internationale, Cresterea numãrului de TARI ȘI de firme in ingrijire se realizeazã aceste afaceri.
Acest Proces-o Fost destul de îndelungat ȘI anevoios ȘI SA Realizat PE Mai multe cai:
. 1    - deschiderea Drumului mirodeniilor (Drumul cu Orientul Îndepãrtat);
2.    - Calea exporturilor DE materii prime DIN plantații ȘI mea DIN;
3.    - Calea industrializãrii.
În aceste Toate Cai de internaționalizare a Afacerilor, condițiile ȘI motivațiile internaționalizãrii au Fost diferite; Spre exemplu: controlul Resurselor materiale Este Legat de perioada colonialã ȘI de nevoia de Siguranta version Aprovizionare (Anglia, Franta, Olanda, Germania, Statele Unite ale Americii, Japonia, etc).
În Prezent, societãțile transnaționale orientați Spre Resurse Naturale ISI diversificã Mișcarea datoritã faptului cà Tarile producãtoare de materii prime cotate ISI DORESC Sà redevinã stãpâni ai Resurselor Lor.
Internaționalizarea Afacerilor se confrunta in Mai multe Etape:
1.    exportul - permite, mai întâi, dobândirea de Experienta ASUPRA piețelor adesea mai putin cunoscute. Acesta prezintã avantajul cà Nu necesitã Investitii si angajamente importante de capital. This estapã Este completata, în general, de deschiderea de agentii de Vanzare version Tarile de destinatie;
2.    DACA afacerile Prospera, rezultã cesiunea de licență cãtre ONU indigen Producator, de îngrijire cunoaște Mai bine condițiile Culturale, Sociale ȘI matrimoniale genuri o penetrare mai puternicã PE Piața locala a produselor respective. În acestã Etapa se Evita Investitiile mari ȘI riscurile Țării CE respectiv ar putea interveni din pretul producãtorul inițial;
3.    înființarea unei Societati mixte Sau crearea unei filiale controlate version întregime (se întâlnește frecvent version Tarile cu economie de Piața dezvoltatã).
Acordurile de licență ȘI societãțile mixte sunt servanda singurele variabila posibile din pretul Tarile in curs de Dezvoltare.


2.   PRINCIPALELE Cerinte ȘI OBIECTIVE ALE MANAGEMENTULUI
ÎN AFACERILE ECONOMICE INTERNAȚIONALE

Managementul producției (Sau Managementul tradițională) constituie version Continuare o Conditie IMPORTANTA din pretul unui asigura prosperitatea întreprinderilor, Dar Nu singura Conditie pretul dezvoltarea acestora.
În Domeniul Afacerilor Economice Internationale, Managementul se axeazã PE conducerea,, un activitãții de comert exterior in special.
Acestã actiune TREBUIE SÃ îndeplineascã o serie de Cerinte esențiale:
a)    evaluarea corectã , PE Baza unor Studii și previziuni o posibilitãților Lor de export, Investiții, reexportul, Cooperare Economica Internationala ȘI folosirea marketingului circa o Componenta permanentã a conducerii.
b)    receptivitatea sporitã Fata de cerințele dinamice ale Economiei Naționale, precum ȘI ale piețelor Externe, anticipând prompt de fenomene diferitele economico-Sociale.
c)     structurarea aparatului de Lucru ȘI imprimarea Unui sistem decizională Legile imp de îngrijire SÃ se integreze armonios version SISTEMUL de Conducere al Economiei DIN grijă față Parte. Acest Aparat TREBUIE SÃ interimar în considerare politicile Comerciale ale Statului, promovate PE piețele Internationale, ȘI lumea din care am contextul politic mondial.
d)    adaptabilitatea sporitã Fata de condițiile diversificãrii ȘI înnoirii ofertei de mãrfuti ȘI bunuri.
e)     necesitatea unei activitati continue ȘI complexe de Modernizare, CA urmare a însușirii unei optici noi fata de problemele comercializãrii.
f)      folosirea unor metode de Informare oportune ȘI Rapide, bazate PE tehnicile Avansate.
Principalele Obiective ale managementului ȘTIINȚIFIC version Domeniul Afacerilor INTERNAȚIONALE sunt servanda:
a ) definirea ȘI delimitarea piețelor de desfacere - determinarea de cãtre exportatori o capacitãților potențiale Este condiția prioritarã din pretul unui asigura o buna Comercializare. În acest SCOP TREBUIE Definiti o serie de factori de ordin calitativ ȘI cantitativ specifici pieței:
-       principalele Caracteristici ale pieței , sub aspectul politicilor ȘI reglementãrilor referitoare la circulația interna ȘI Internațională a bunurilor ȘI serviciilor, o monedei;
-       capacitatea de absorbție a pieței;
-       nivelul Concurentei indigen ȘI al Celei straine;
-       situația concretã a Firmelor de îngrijire cu urmeazã SÃ contractãm, sub specială în aspectul bonitãții, al solvabilitãții.
APRECIEREA ACESTOR factori TREBUIE SÃ Duca la Niste Concluzii imp de îngrijire SÃ se determina DACA O PIATA Este suficientă, care de Mare și SIGURA pretul unei permite Desfasurarea unor Operatiuni rentabile de Comerț exterior.
b ) determinarea mobilurilor de achizitie ale cumpãrãtorilor - oferind onu produs Sau onu SERVICIU la export, ORICE INTREPRINDERE pornește de la prezumția Ca La Baza achiziei acesora stau anumite mobiluri Sau trãsãturi comportamnetale ale cumpãrãtorului.
De aceea, Inainte de a se difuza ORICE gen de Informatii cu Privirea la produs, TREBUIE luați version considerare acești factori de ordin motivațional. Dupa identification acesor factori, se Incearca precizarea factorilor cu lei principale în influențarea comportamentului de cunpãrare un clienților.
Bre, cercetarea de Piata Nu TREBUIE SÃ SE limiteze la economiile nationale Sau la unele zone ale Tarii. O concepție corectã de introducere pe piață interimar în considerare nevoia CA exportatorul SÃ cunoascã Cat mai exact motivația Reala o CONSUMATORILOR finali (a clienților) ai, produselor de ingrijire PE le Exporta.
c ) adaptarea la cerințele pieței - Intreprinderea de ingrijire in sine realizeazã Productia din pretul de export (DACA față Comerț directe (singurã)) VA trebui SÃ colaboreze cu Intreprinderea de comert exterior (cazul Comertului indirect) ȘI VA trebui SÃ se adapteze permanent ȘI OPERATIV la condițiile pieței , de Tier rezultã realizarea unei concordanțe Intre sortimentele de Produse oferite, un Calității acestora din pretul unui le corela cu solicitãrile dinamice ale piețelor Externe.
d ) plasamentul (Distributia) produsului - presupune . Mișcarea version TIMP ȘI Spatiu o produsului Firma exportatoare TREBUIE SÃ selecteze acele canale de distributie CE SÃ asigure o pisică mai Rapida Vânzare un produselor. Alegerea Unui canal de distributie TREBUIE SÃ satisfacã Cat mai deplin exigențelecumpãrãtorilor.
e ) Asigurarea unei comunicãri cu consumatorul - comunicarea Este o premisã IMPORTANTA un încheierii TRANZACȚIEI INTERNAȚIONALE. Exportatorii TREBUIE SÃ difuzeze Informatii Permanente CE SÃ Duca la crearea unei Atitudini favorabile o CONSUMATORILOR FATA de produse, servicii, Fata de furnizori, de îngrijire SÃ Duca la provocarea deciziei de cumpãrare.
f ) negocierea ȘI contractarea tranzacțiilor de Comerț exterior -
acestea inclu activitãțile CE se desfãșoarã DIN momentul în îngrijirea se realizeazã ONU contract de prim Intre Partenerii de Afaceri ȘI Pana la transferul propriu-Zis al produsului. Aceste activitati se referă la:
-       pregãtirea negocierilor ȘI Desfasurarea;
-       contractarea cu întregul arsenal de Probleme ca: cantitatea ȘI calitatea mãrfii, Pretul, condițiile de Livrare ȘI de Plata.
g)            Desfasurarea activitãților post-Vânzare.
Rãspunderea firmei Nu înceteazã OData cu vânzarea ȘI Livrarea produsului cãtre consumatorul final. Un exportator autentic TREBUIE SÃ urmãreascã comportarea produselor ȘI SÃ intervinã din pretul înlãturarea eventualelor deficiențe, deoarece nemulțumirile cumpãrãtorilor pot anula tot CE sa Realizat version prealabil.
Intre acțiunile CE TREBUIE întreprinse, menționãm:
-       realizarea Integrala un condițiilor DIN contractul de Garantie;
-       furnizarea Prompta de piese de Schimb;
-       Serviciile de Garantie ȘI postgaranție.

Toate acestea permis realizarea Unui flux de Informatii CE Duce la adaptarea viitoare a producției la cerințele pieței ȘI exigențele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu