marți, 28 octombrie 2014

TIPURI DE FIRME ŞI INTERMEDIARI ÎN AFACERILE ECONOMICE INTERNAŢIONALE

CURS 3                              

4.   Tipuri DE FIRME ȘI INTERMEDIARI ÎN AFACERILE ECONOMICE INTERNAȚIONALE

Afacerile Economice INTERNAȚIONALE se derulează imp Mai multe verigi CE intervin Intre Producator ȘI Consumator, in Tara in ingrijire se confruntă cu exportul. În funcție de aceste verigi, avem :
·         Distributia directa (Direct-exportul importul) ȘI
·         distribuire ț ia indirecta (-exportul importul indirect).

4.1. EXPORTUL-IMPORTUL DIRECT

         Directă Exportul-importul presupune faptul CA ISI producătorul realizează imp compartimentele proprii FIE importul, exportul uf.
        Avantajele-exportului importului directe sunt servanda :

1.    oferă producătorului posibilitatea SA participe la însușirea profitului comercial, CEEA CE Duce la preocuparea acestuia din pretul promovarea unor preturi mai avantajoase;
2.    producătorii au posibilități largi SA se mențină în contact cu Piața, observând schimbările ȘI adaptându-se la ELE ;
3.    asigură conditii Superioare din pretul promovarea mărcii de Fabrică.
Dezavantajele-exportului importului directe sunt servanda:
1.    cheltuielile de Comercializare sunt servanda, în general, ridicate ȘI NUMAI de la onu volum anumit al vânzărilor, exportul importul directă   Devine rentabil ;
. 2    riscurile SPECIFICE activităților de comert exterior sunt servanda de ONU grad superioara ȘI se pot răsfrânge ASUPRA întregii dintre întreprinderile ;
. 3    riscul există circa o mare Parte DIN Timpul managerilor întreprinderilor producătoare SA FIE destinat Afacerilor Comerciale Externe, în dauna problemelor Tehnice ȘI de productie ;
Există Mai multe Forme organizatorice (firme ȘI intermediari), verigi imp de îngrijire se realizează exportul-importul directă , Ș i anume:

a)           Reprezentantul (delegatul) exportatorului PE Piața externă - acesta acționează PE Baza mandatului firmei de îngrijire IL delegării ȘI fața legătura Intre Piața externă ȘI importator.
Atribuțiile reprezentantului sunt servanda :
·         prospectarea pieței Continua o ;
·         informarea întreprinderii, PE îngrijire o reprezintă, cu Privirea la : structura socio-Economică ȘI Politică un Țării de Resedinta , mecanismul pieței , Comerciale uzanțele , localizare obiceiurile , CONCURENTEI nivelul, etc ;
·         sesizează ȘI sugerează Masuri pretul depășirea obstacolelor version dezvoltarea Relatiile Comerciale ;
·         contractarea de noi afaceri profitabile din pretul firma ;
·         propunerea îmbunătățirii strategiilor Comerciale, etc.
b)            Biroul Comercial - compartiment OPERATIV Implantat version Strainatate, atunci cand derularea operațiunilor de comert exterior impune urmărirea livrării mărfurilor la utilizatorul, IAR punerea version funcțiune necesită servicii de finală ȘI Asistenta Tehnică.
Atribuțiile biroului comercial sunt servanda :
·         Asigurarea de contact Unui cu permanent Locală Piața ;
·         tratativelor pregătirea ȘI Desfasurarea ;
·         urmărirea la față locului a contractelor încheiate ;
·         coordonarea activității de asistenta Tehnică ȘI postvânzare serviciu ;
·         Asigurarea Unui flux continuu de Informatii cu Privirea la Piața.
c)            Sucursala DIN STRAINATATE - SERVICIU al unei dintre întreprinderile Implantat version Strainatate. Sucursala depinde, în totalitate, Financiar ȘI administrativ de firma de îngrijire a înființat-o, obiectul SAU de Activitate AFLI identic cu cel al firmei-mama. De asemenea, cheltuielile suportatate vânzare sunt servanda DIN Bugetul firmei-mama.
d)           Filiala DIN STRAINATATE - persoana juridica Independența DIN Punct de VEDERE Financiar, îngrijire Dar funcționează, în principiu, în conformitate deciziilor firmei-mama. Filiala se cont la Banca, matrimoniale beneficia de credite Bancare, matrimoniale încheia Relatii Economice proprii.
e)       Societatea Comercială proprie Sau mixta - ia ființă imp Investiții Directe version Strainatate. This sunt propriu de capital, sunt personalitate juridica ȘI Este Independența, DIN Punct de VEDERE Financiar, de firma-mama.
f)             Depozitul de Mărfuri ȘI piese de Schimb, EXPOZIȚII cu Vânzare ȘI magazine de desfacere - unitati ale rețelei Externe de desfacere CE sunt servanda menite SA asigure asumarea Integrala un distribuției imp comercializarea mărfurilor CONSUMATORILOR directă.
g)            Organizarea Comertului cu amănuntul version Strainatate - caracteristic producție Firmelor CE : auto, radio Aparate, TV, Masini de uz CASNIC, etc. (Industria ușoară).

4,2. EXPORTUL-IMPORTUL INDIRECT

Indirect Exportul-importul presupune separarea funcțiilor de comert de Cele de productie version unitati autonome de îngrijire acționează version Calitate de comercianți.
Există Trei mari GRUPE de intermediari :
A.   Firme Office lucrează version Nume ȘI PE cont propriu ;
B.   Firme Office lucrea za version Nume propriu ȘI PE CONTUL Altora ;
C.   Firme Office lucrea za version insotesc ȘI PE CONTUL Altora.

A.   Firme Office lucrează version Nume ȘI PE cont propriu


Acestea sunt servanda firme Comerciale CE achiziționează Mărfuri de PE Piața Națională ȘI le vand version Strainatate Sau Cumpara Mărfuri DIN Alte Tari ȘI le vand in Tara proprie (actiuni de reexport).
Aceste firme încheie operațiunile version Nume ȘI PE cont propriu, adică Cumpara ȘI revând marfa version insotesc, PE CONTUL ȘI riscul Lor, încasând CE Profitul rezultă DIN diferența DINTRE Pretul de Vanzare ȘI cel de Achizitie.
Astfel de firme sunt servanda:
a)           Casele Comerciale - mari firme Comerciale grijă Cumpara Mărfuri de le Producatori Sau-isti en-gross DIN Țara Lor le revând ȘI en-gross-iștilor Sau detaliu-iștilor de loca, CA ȘI întreprinderii producătoare. Ele se ocupă Atat cu Operatiuni de comert exterior, cat ȘI cu Cele de Comerț interior;
b)            Firmele de comert exterior - dintre întreprinderile Comerciale Cumpara grijă, PE cont SI în Nume propriu, Mărfuri de PE Piața interna, de îngrijire PE le revând Peste granita. Aceste firme Practică o Gama Largă de Forme de comert exterior ȘI Cooperare Economică Internațională:
·         Vânzare-cumpărare traditionala de Mărfuri ;
·         Operatiuni Comerciale cu Drepturi de proprietate Industrială ȘI intelectuală (breveté, Invenii, know-how);
·         contrapartidă Operatiuni version ;
·         destinată în Operatiuni, în principiu, aportului valutar ;
·         Operatiuni de leasing ;
·         Cooperare Internațională version Domeniul producției, al Comertului, etc.
Principala atribuție a ACESTOR firme de comert exterior Este de : promovare, negociere, contractare ȘI derulare un Comerciale operațiunilor, IAR imp contractele încheiate Asigur [de contact onu permanent cu piețele Externe.
Aceste fi oală firme :
-          speciali Firme de export Zate (comercializează o singură Marfă Sau câteva Mărfuri omogene);
-          firme de export universale (comercializează ONU de larg sortiment de Mărfuri aparținând mai multor Ramuri industriale).
c)            Comercianții-isti en-gross - Cumpara partizi mari de Mărfuri, de îngrijire PE le depozitează ȘI le revând fura version partizi Mici   detaliu-iștilor ȘI lumea din care am unor dintre întreprinderile. Sunt servanda verigi intermediare Intre Intreprinderile producătoare ȘI Cele de Comert cu amănuntul ;
d)           Detaliu-iștii - pot ISI realiza parțial singuri importul de Mărfuri PE pasă le desfac PE Piața interna. De asemenea, primesc comenzi din pretul Mărfuri de la Străini Sau concetățeni CE traiesc version Strainatate.

Distributia im intermediul Firmelor CE acționează version Nume ȘI PE cont propriu   prezintă Două Avantaje :
1.    stabilirea unor relatii Directe Intre Producator ȘI Consumator, permis CE sesizarea operativă   a schimbărilor DIN Domeniul cererii ;
2.    scurtarea Drumului DINTRE Productie si desfacerea către consumatorul final CEEA CE Contribuie la micșorarea cheltuielilor de circulatie.

B.   Firme Office lucrează version Nume propriu ȘI PE CONTUL Altora


a)           Comisionarii - Persoane Fizice Sau Juridice pasă PARTICIPA la derularea operațiunilor version insotesc Lor, Dar PE CONTUL Altora. În funcție de natura operațiunilor, pot fi :
a.1. ) firme comisionare exportatoare - oală CE acționa PE CONTUL exportatorului Sau al vânzătorului;
a.2. ) firme comisionare importatoare - CE pot acționa PE CONTUL importatorului Sau al cumpărătorului DIN Țara proprie ȘI transmisie PE CONTUL acestora comenzile.
Contractul de comision Este o relatie Juridica-Economică de ingrijire in comitenții (ordonatorii) se obligații Sa Puna la dispoziția comisionarului o Cantitate de marfa, IAR comisionarul se obligații SA manevreze marfa la Pretul pieței ȘI SA predea comitentului Sau contravaloarea mărfii.
b)            Distribuitorii - importatori - intermediari rezidenți în Țara de import, de îngrijire Cumpara Mărfuri version insotesc Lor le revând ȘI Intr-o Zona determinată, îngrijire pretul producătorul le Acorda Dreptul de exclusivitate ;
c)            Comisionarii - voiajori - Specialisti angajați ai, importatoare Firmelor, competenți : Sa aprecieze calitatea produselor, ambalajul, fabricația, sa controleze calitatea, SA stabilească prețurile. Aceștia se deplasează PE piețele furnizoare ȘI lansează comenzi potrivit necesităților de Aprovizionare.

C.   Firme Office lucrează version insotesc ȘI PE CONTUL Altora


a)           Reprezentantii - acționează PE Baza ordinelor de la comitenți de un săvârși Acte ȘI FAPTE Comerciale împuternicit de vânzarea Sau cumpărarea mărfii PE CONTUL SI în insotesc părții ordonatoare, în Baza Unui Contract de agent. Persoane Juridice sunt servanda CE Contribuie la realizarea TRANZACȚIEI de Vanzare-cumpărare, Dar Nu PARTICIPA la this ca Parte a contractului în SI Nu Cumpara Mărfuri PE CONTUL SAU.
Contractul de agent Sau de reprezentare definește obiectul ȘI condițiile de Colaborare Intre parti, oferind o gama Reprezentantii Largă de servicii : Informatii Despre conjunctur pieței, metode de Lucru ale Firmelor cu grijă vin de contact in, pot efectua RECLAMĂ Comercială, pot realiza Studii de Piata.
b)            Brokerii, misiții, samsarii Sau curtierii - CE intermediari se ocupă de mijlocirea contractelor imp punerea version legătură a vânzătorului cu cumpărătorul. Brokerii Nu intra version Relatii Comerciale contractuale de durată cu Nici UNUL DIN CEI doi, colaborarea Lor având caracter ocazional ONU. De asemenea, brokerul Nu încheie contractul cu caracter personal ci, găsind pentru Fiecare ONU comercial partener, asigură consimțământul fiecăruia ȘI asistă la încheierea lui.



Mediul Ambiant AL FIRMEI DE AFACERI INTERNAȚIONALE

1. FIRMA DE AFACERI INTERNAȚIONALE - PRODUS ȘI AGENT AL Mediului SOCIO-ECONOMIC

Firma de Afaceri INTERNAȚIONALE , Intr-o abordare Sistemica, apare CA reprezentând o îmbinare Sistemica permanentă Intre resursele materiale, Financiare ȘI Umane (alcătuiesc Continutul Sau omogen ) ȘI o serie de Elemente variata de natura exogenă (alcătuiesc Mediul Sau extern).
Firma de Afaceri inrenaționale apare version postura de Componenta a Mediului socio-economic. Aceste Componente ale Mediului ( Economice, politce, Juridice, Tehnice ) se intercondiționează reciproc, aflându-ES în strânsă interdependență, raporturile DINTRE ELE asigurând Echilibrul Mediului Ambiant. Aceste raporturi se Change to permanent, conducând la evoluția sistemului economic.
Evoluția sistemului economic se realizează sub Mișcarea permanentă a unor factori, aflati sub impactul Revoluției tehnico.științifice SI sunt Drept consecințe generarea de noi nevoi de bunuri și Servicii, o căror satisfacere Determina apariția Firmelor de Afaceri internaținale, including o INTERNAȚIONALE celor, CE INTRA version Relatii cu ceilalți Agenti de Mediu.
Firma de Afaceri INTERNAȚIONALE Este produs onu, onu rezultat al Mediului socio-economic. Ea Nu matrimoniale exista version Afara acestui Mediu. Pe de alta Parte, firma de Afaceri INTERNAȚIONALE Este, la rândul EI, Generatoare de nevoi noi, determinată de îndeplinirea rolului Sau social-economice (realizarea obiectului Sau de Activitate). Din pretul satisfacerea nevoilor vânzare, firma VA intra version Relatii cu ALTI AGENTI economici, IAR DACA EI lipsesc, aceștia VOR apare Acolo Tier afacerea INCA se dezvoltă.
This Dublă postură în îngrijirea apare firma de afaceri INTERNAȚIONALE (de beneficiar a unor Produse și Servicii realizate de unii Agenti de Mediu ȘI prestatoare de servicii de pretul altii) o plasează version cadrul agenților economici ȘI de PIATA.


2. NECESITATEA CUNOAȘTERII Mediului AMBIANT PENTRU MANAGEMENTUL   FIRMEI DE AFACERI INTERNAȚIONALE

Evoluția firmei Moderne Este Marcata de amplificarea interdependențelor cu Mediul in ingrijire acționează. Expresia acestei evoluții Este reprezentată de caracterul Deschis al firmei de afaceri INTERNAȚIONALE concepută circa ONU sistem reflectat Atat PE PLANUL intrărilor, pisica ȘI PE cel al ieșirilor, îngrijire imp se integrează version Mediul Ambiant.
  
      INTRARI                               IESIRI

FIRMA

 
 




-          Forta de munca                           Bunuri și Servicii
-          Resurse materiale                       ( destinată în   comer-
-          ECHIPAMENT si tehnologie           cializării PE PIATA o
de Lucru                                       distinctă )
-          Informatii
-          Materii prime

 












Cunoasterea version DETALIU o caracteristicilor ȘI mutațiilor intervenite version Mediul Ambiant Este necesară, deoarece:
a)            reprezintă o Conditie fundamentală a satisfacerii cantitativa ȘI calitative de o unei anumite Categorii de trebuințe ale firmei. Funcționarea armonioasă a firmei presupune O conectare, O adaptare permanentă a la trebuințele, La cerințele pieței aflate Intr-O CONTINUA diversificare si Crestere, reușind O Valorificare Superioară a factorilor DE Mediu l si asigurând racordarea firmei à la Piata si invers si client ;
b)            PE Baza cunoașterii Mediului Ambiant se realizează microstrategii cu grad ridicat de fundamentare ȘTIINȚIFIC ă , strategiile întocmite devenind autentice Strategii de PIATA, de îngrijire orientează către firma PIATA ȘI client, stabilind Modalitati de actiune eficace;


c)            Asigurarea Resurselor (materiale, Umane ȘI Financiare) Nu Este Posibila Fără luarea version considerare un influenței factorilor de Mediu. Firma de Afaceri INTERNAȚIONALE funcționează version contextul Mediului Național internațional SI, ȘI TREBUIE SA cunoască toti factorii CE intercondiționează atragerea ȘI Valorificarea Resurselor, pretul obținerea unor Produse și Servicii de îngrijire SA satisfacă cerințele pieței;
d)           evoluțiiile factorilor de Mediu constituie o premisă Atat pentru Asigurarea unei Bune Organizari Si a Unui sistem OPERAȚIONAL eficace, pisica ȘI o Conditie pretul adoptarea ȘI aplicarea de decizii ȘI Actiuni version conformitate cu necesitățile ȘI oportunitățile prezente ȘI de Perspectiva ale Mediului Ambiant.

3.   CONCEPTUL DE MEDIU AMBIANT

Mediul ambiant Este o categorie complexă ȘI dificilă de definit, datorită multiplelor interdependențe vânzare. Se confruntă cu cel mai frecvent confuzia Intre Mediul înconjurător ȘI Mediul Ambiant Sau se omite Elemente unele.
Academicianul Mihai Drăgănescu apreciază CA, " DACA ne gândim la om, pretul el, principalul Societatea Este Mediu (Mediul social), de îngrijire cuprinde Două mari Componente:
1.    Mediul Tehnologic ȘI
2.    interuman Mediul.
Din pretul om, imp Mediu înconjurător se înțelege ȘI Societatea, în TIMP CE imp Mediu înconjurător, Pentru Societate, se înțelege NUMAI Mediul natural, deoarece tehnologicul Este socială. "
Aurel Iancu apreciază CA m ediul ambiant tr ebuie definit im multitudinea elementelor vânzare Componente (factorii de Mediu), Dupa proveniența ȘI rolul Lor version Viața economico-Socială:
a.      factorii de Mediu naturale (condițiile de sol, Subsol, clim ă, Atmosfera, Apa, păduri) CE constituie suportul naturale al desfășurării Vieții biologice;
b.      factorii artificiali (condițiile Produse de om version scopul ameliorării condițiilor de vânzare de Viață ȘI Dezvoltarii vanzare).
Constantin Pintilie conside CA Piața interna ȘI Piața externa, în cadul Firmelor, ISI oferă reciproc produse, Lucrări, Informatii, colaborează Intre ELE SI, deseori, se confruntă, intrând version competitie.
În funcție de natura activității, Piața matrimoniale fi:
·         organizată ȘI planificată ;
·         liberă - concurențială ;
·         mixta.
Specialiștii francezi conside CA Mediul Ambiant reprezintă Ansamblul organizațiilor ȘI factorilor de căror existență Este susceptibilă de a influenta comportamentul ȘI activitatea firmei :

·         Mediul extern - indivizi ȘI Institutii CE pot influenta firma ȘI activitaea sa ;
·         intern Mediul - includ îngrijire indivizilor comportamentul influențează deciziile ȘI acțiunile celorlalți membrii ai, firmei. Unii Specialisti identifică Mediul intern cu : climatul organizațional, moralul Personalului, cultura, intensitatea conflictelor organiyatorice, gradul de satisfacere Sau insatisfacere un angajaților, gradul de adeziune Sau atașament la obiectivele ȘI valorile firmei, etc.

4.   FACTORII DE influenta AI   Mediului AMBIANT

Mediul ambiant includ Toate elementele exogen firmei de NATURA : Economică, Tehnică, Politica, demografică, Științifică, organizatorică, Juridica, Ecologică influențează CE :
·         firmei stabilirea obiectivelor;
·         necesare obținerea Resurselor ;
·         adoptarea ȘI aplicarea deciziilor de Realizare a obiectivelor.

Factorii de influenta ai, Mediului Ambiant sunt servanda :

A.           Factorii economici cuprind totalitatea elementelor de natura Economică cu actiune directa ASUPRA activității întreprinderilor :
a.    Piața interna ȘI Piața externă - pretul unui valorifica oportunitățile pieței Este Necesar cca firma de Afaceri INTERNAȚIONALE SA studieze Piața, obținând Informatii Despre: cerere ȘI Oferta, Preturi, Concurenta, Toate ducând la fundamentarea deciziilor de productie, Aprovizionare, Vânzare, import export.
b.    pârghiile economico-Financiare - acestea TREBUIE SA asigure, PE de o Parte, promovarea pluralismului ȘI economic, PE de alta Parte, înfăptuirea Unui Mecanism economico-Financiar centrat PE principiile de Piața. În acest SCOP, o poziție Centrala o deține realizarea cointeresării materiale , CE TREBUIE obținute     printr-ONU sistem de salarizare stimulativ ȘI imp stimularea agenților economici im obținerea Unui mulțumitor profit. La acestea se mai Add : prețurile ȘI tarifele, creditele, taxele, dobânzile, impozitele, etc.

B.    Factorii de management exogeni firmei sunt servanda :
a.      mecanismul de Planificare macroeconomică - imperativă Una Nu, de sfat centralizat, ci Una inteligenta, orientativă ȘI stimulativă, incitativă ;
b.       SISTEMUL de organizare a Economiei Nationale - ameliorat ȘI SA precizeze Clar atribuțiile ȘI competențele fiecărei Institutii un Statului Si a modului cum ELE TREBUIE SA ISI perfecționeze activitatea din pretul unui Stimula dezvoltarea Afacerilor ;
c.       modalitățile de coordonare - îngrijire SA urmărească : Rapida Privatizarea, restructurarea, retehnologizarea, precum ȘI   Asigurarea realizării celor 3 D : debirocratizarea, descentralizarea, dezetatizarea.

C.    Factorii Tehnici ȘI tehnologici sunt servanda :
a.   nivelul tehnic al utilajelor ;
b.    calitatea tehnologiei ;
c.    creativitatea ȘI inovarea ;
d.   prețurile tehnologiei ;
e.    politici de Investiții.

D.    Factorii demografici sunt servanda :
a.   Num arul populației ;
b.    structura socio-profesionala ;
c.    Populația Activa ;
d.   nivelul de pregătire a lucrătorilor ȘI managerilor.

E.    Factorii socio-Culturale sunt servanda :
a.   structura socială a a populației ;
b.    ocrotirea Sanatatii;
c.    învățământul;
. d   cultura;
e.    Știința;
f.     mentalitatea.

F.     Factorii Politici sunt servanda :
a.   politici economice A SI Socială ;
b.    politici științei ȘI învatamântului ;
c.    politici externă ;
d.   Basescu monetară, valutară, fiscala.

G.    Factorii naturali sunt servanda resursele Naturale (apa, solul, clima)


H. Factorii juridici sunt servanda repre zentați de Legislatie (Legile, decretele, hotărârile Guvernamentale).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu