marți, 28 octombrie 2014

INTERNAȚIONALIZAREA FIRMEI

CURS 5                                

Internaționalizarea ONU Este procesare Obiectiv.
Realitatea Istorică Arata CA, PE masura Dezvoltarii vanzare, firma de afaceri tinde SÃ depãșeascã limitele locale, nationale ȘI regionale ȘI SA-ȘI extindã activitatea version Spațiul economic global, un cãrui Formare Este Posibila lumea din care am imp Mișcarea Spre exterior o firmei.
La Baza internaționalizãrii Stéphane expansionismul Forțelor pieței, tendința acestora de a invada Mediul înconjurãtor nemarketizat ȘI de al cuprinde sistem Intr-ONU economic bazat PE mecanismul pieței. Internaționalizarea Este obiectivã.

2.1. DEFINIREA ȘI CARACTERISTICILE PROCESULUI INTERNAȚIONALIZÃRII

Internaționalizarea Este procesare ONU de Crestere a implicãrii firmei de afaceri version Operatiuni INTERNAȚIONALE.

Doua Aspecte TREBUIE relevate version legãturã cu this definitie:
1.   - ea sugereazã o distincție version CEEA CE privește STRATEGIA de afaceri a firmei: orientarea Spre interior / versus / orientarea Spre exterior.
·         Spre interior orientarea - Este o orientare conservatoare orientatã Spre Piața interna (Mediul de afaceri local), inchisa.
·         orientarea Spre exterior - Este o orientare liberalã, orientatã Spre Piața externă (Mediul de afaceri la nivel mondial), Deschisa, denumirii Economiei de Piata (capitaliste).
2.   - Definitia internaționalizãrii presupune existența Unui anumit Cadru de referințã (Economia Nationala). Mediul de afaceri al Economiei de Piata sunt o VOCAȚIE globalã ȘI Este împãrțit, DIN Punct de VEDERE politic, în Spatii Economice Nationale.
În aceste conditii, orientarea Spre interior caracterizeazã de îngrijire Firmele ISI Inscriu activitatea version Mediul de afaceri Național (firme Nationale), în TIMP CE orientarea Spre exterior caracterizeazã Firmele cu activitati INTERNAȚIONALE îngrijire ISI Inscriu activitatea version Mediul Internațional la nivel mondial.
Definitia internaționalizãrii continua drumul ȘI o valoare operaționalã din pretul cà ea matrimoniale Duce la determinarea gradului de internaționalizare a unei firme, CA raport of Intre Valoarea vânzãrilor version Strainatate ȘI cifra de afaceri.

G intern = (V s / CA) • 100
Methods procesului internaționalizãrii se matrimoniale față imp evidențierea câtorva Caracteristici ale internaționalizãrii:
a)    metoda de operare (Cum?)
b)     obiectul vânzãrilor (Ce?)
c)     piețele Tinta (Tier?)
d)    capacitatea organizaționalã (CAT?)
e)     resursele Umane ȘI Financiare (Cu Office?).
a)    Metoda de operare - se concretizeazã version diferite Forme de Realizare a Afacerilor Internationale, de la exportul Simplu, Pana la Productia version Strainatate.
b)     vânzãrilor Obiectul - Il reprezintã bunurile ȘI Serviciile exportate. Acest Obiect tinde SÃ se diversifice PE masura implicãrii firmei PE Piața Mondiala. This se matrimoniale realiza version Doua Moduri:
1.   - comercializarea version exterior un produs Unui CE era oferit curent interna PE Piața.
2.   - imp conceperea Unui Nou produs din pretul de export.
c)     Piețele Tinta - rezultã version Urma unor operatiuni ale managementului firmei de afaceri INTERNAȚIONALE privind selectarea debușeelor ​​Si a partenerilor. De Regula, în fazele initiale ale internaționalizãrii se abordeazã Piete mai USOR accesibile version privința costurilor, un riscurilor, un Concurentei, distanta geografica, cultura, etc.
d)    Capacitatea organizaționalã - se referã la masura in ingrijirea SISTEMUL de management al firmei de afaceri INTERNAȚIONALE Este din masura SÃ asigure ȘI SÃ valorifice, în mod Eficient, funcțiunile întreprinderii (Cercetare-Dezvoltare, Comercială, Financiar-contabila, de productie, de personal ).
e)     Resursele Umane ȘI Financiare - se referã la resursele Umane ȘI Financiare Office Este nevoie SÃ FIE utilizate competitiv de management printr-un, astfel Incat utilizarea Lor SÃ asigure firmei de afaceri INTERNAȚIONALE suportul Unui Avantaj competitiv PE piețele INTERNAȚIONALE.

2,2 MECANISMUL INTERNAȚIONALIZÃRII
FIRMEI

Internaționalizarea firmei se realizeazã version mod treptat imp parcurgerea mai multor stadii. Existã Mai multe opinii cu Privirea la evoluția ȘI stadiile internaționalizãrii:
. 1           O prima concepție Arata cà mecanismul internaționalizãrii firmei de afaceri INTERNAȚIONALE parcurge 7 stadii:

1)    Rãspunsul la comanda externa - firma Pleaca de la existența unei comenzi DIN Partea importatorului tulpina. DACA ea acceptã comanda ȘI vinde Profitabil version Strainatate, premisă APAR din pretul contingentarea exporturilor imp rãspunsul la noi comenzi DIN Strainatate. În acest prim Stadiu se lucreazã imp comercianții Sau imp intermediarii internaționali.
2)    Exportul activ - PE masura Office exporturile firmei Continua Sà creascã, conducerea firmei matrimoniale conside cà Este necesarã implicarea Activa version vânzãrile INTERNAȚIONALE. Ca, urmare, se constituie ONU SERVICIU condus de ONU director de export, CE sunt Misiunea de un Gasi Oportunitati de Vanzare PE piețele straine ȘI inițierea de Contracte de export.
3)    Exportul directă - expansiunea vânzãrilor version Strainatate față circa Serviciul de export (compus-Dintr ONU numãr REDUS de Persoane) SA Nu mai corespundã cerințelor de operativitate ȘI eficiențã Si, circa urmare, se constituie departamentul ONU (o divizie) de îngrijire export începe SÃ renunțe la intermediari ȘI SÃ Vanda directă importatorilor Sau cumpãrãtorilor finali situați PE piețele straine.
4)    Sucursala ȘI Filiala de Comercializare - grad mai ridicat de internaționalizare Comercială, atunci cand firma decide să înființeze structuri organizatorice SÃ în Țara de import (sucursale, filiale) CE au circa Obiect promovarea operațiunilor de export ȘI încheierea ȘI derularea contractelor de Vânzare Internațională.
- Managerul sucursalei de Vanzare Este subordonat directă managementului centrală al firmei, IAR Sucursala vinde intermediari cãtre directă, comercianți de PE piețele straine. Sucursala matrimoniale deveni, cu Timpul, o FILIALA cu Putere mai ridicata.
5)    Strainatate Asamblarea version - this decizie se matrimoniale Baza PE rațiuni cum sunt servanda:
-       Costuri mai REDUSE de neasamblate de transport din pretul produsele;
-       taxă vamale mai REDUSE;
-       Costuri salariale mai Mici in Tara de import;
-       Facilitati oferite Producătorilor interni de cãtre guvernele țãrilor Gazda.
Produsele asamblate version Una Sau Mai multe Tari straine pot fi comercializate PE piețele locale DIN Tarile respective, oală Dar fata ȘI obiectul exportului version terțe Tari pot fi apoi importate Sau circa Produse finite in Tara ingrijire in firma ISI sunt Sediul central.
6)    Productia version Strainatate - reprezintã, de FAPT, delocalizarea producției version Strainatate. This decizie presupune elaborarea unei Strategii de Afaceri PE Termen pulmonar, având la Baza Studii de Piata, Programe de promovare si distributie, analizarea de Definition o unor debușee straine.
Productia version Strainatate se matrimoniale dezvolta imp Mai multe Forme de afaceri INTERNAȚIONALE: subcontractere, licente, Investiții Directe version dintre întreprinderile de productie. În acest ultim Caz, Cele Mai multe DIN funcțiunile firmei sunt servanda realizate version Strainatate: aprovizionarea, finanțarea, Managementul resurselor Umane, Productia, Marketingul, etc.
7)    Integrarea filialelor straine - presupune integrarea diferitelor filiale straine Intr-un, sistem multinațional corporatist. Filialele ISI pierd o Parte DIN Autonomia decizionalã, deciziile strategice luate de AFLI Organul superioară de la Sediul Central al firmei.
Firma multinaționalã conside Drept Mediu propriu de Afaceri Piața MONDIALA version Ansamblu. Ea Planifica, organizeazã, controleazã afacerile vânzare INTERNAȚIONALE Intr-o Perspectiva globalã.

2.           Alta OPTICA presupune cà mecanismul internaționalizãrii cuprinde trei stadii ale Dezvoltarii firmei PE plan international:
1)     Am nternaționalizarea inițialã - firma valorificã PE plan de avantajele Internațional vânzare SPECIFICE, adicã acele compétente ȘI abilitãți CE au consacrat-o PE Piața interna: avantajul Tehnologic, Avantaje Financiare, Avantaje de markrting, Putere Financiara.
2)     Implantarea version Tarile terțe - valorificã avantajele de localizare version Strainatate, firma dezvoltându-si capacitãțile Comerciale ȘI de productie PE piețele locale ȘI straine ȘI adaptându-SI STRATEGIA ȘI Modul de operare version funcție de specificul ACESTOR Piete.
3)     globalizarea Multinaționalizarea ȘI - se bazeazã PE avantajele unei Strategii Globale CE abordeazã Piața globalã circa ONU Spatiu economic global, unitar (total). Acest Stadiu presupune înființarea unei Rețele multinaționale de subcontractanți ȘI integrarea filialelor DIN Strainatate.
Existã, desigur, mai de calitate MULTE de internaționalizare version afacerile unei firme la Scara internationala. Astfel, pot Firme unele SÃ se angajeze mai adânc, devenind Societati multinaționale Sau Globale. Alte firme preferã SÃ se rezume la o abordare multinaționalã, menținându-se DIN Punct de VEDERE strategic ȘI operațional în limitele unei companii nationale cu Activitate Internationala.
Internaționalizarea Afacerilor ȘI transformarea Firmelor version Societati multinaționale implicații schimbãri radicale uneori version practicile de management, în structurile organizatorice SI în cultura corporaționalã.

2.3. MOTIVAȚIILE PROCESULUI DE INTERNAȚIONALIZARE


Internaționalizarea procesare CA CE se desfãșoarã version TIMP, la scara Mondiala, sunt o serie de premise Obiective, oferite de evoluția de Ansamblu un Mediului de Afaceri, complex Unui sub influenta de factori de natura Politica, Tehnică, Tehnologica, Economica, Culturala. În Acelasi TIMP, pretul o firma implicarea SA in afacerile INTERNAȚIONALE Este rezultatul unor decizii ale managementului, de îngrijire au la Baza o serie de motivații:
A.   Motivații reactivă.
B.   Motivații proactivă.

A.           Motivațiile reactive - reprezintã reacții de Raspuns la presiunile CE vin ASUPRA firmei DIN Mediul de afaceri în mașină acționeazã.
a)    presiunea Concurentei - o firma se confrunta cu diverse matrimoniale situații: - pierderea sistemului de Piata PE îngrijire IL deține version favoarea Unui concurent de ingrijire locale beneficiazã de Economii de scara datorate Afacerilor INTERNAȚIONALE; - Pierderea unei Piete straine version favoarea unor concurenți de loca Sau Străini CE s-au specializat PE aceste Piete.
b)     scãderea vânzãrilor PE Piața Interna - aceste vanzari se pot masura Ca volum al vânzãrilor Sau sub forma . Cotei de Piata Produsele comercializate PE Piața interna se pot Afla version Faza de . declin al ciclului de viata al produsului Firmele, în loc SÃ opteze pretul lungirea ciclului de viata al produsului, pot POAT Sau Nu din pretul introducerea Unui Nou produs, onu cu EFORT investiționale de Schimbare a Economiei.
c)     excesul de capacitate - version cazul în îngrijire capacitãțile de productie ale firmei Nu sunt pe deplin utilizate, this matrimoniale POAT din pretul expansiunea version Strainatate, circa o Cale de o realiza o distribuire mai Larga un costurilor fixe.
d)    supraproducția - apare, de obicei, în cazurile de declin ale pieței, IAR piețele Externe APAR CA al onu debușeu favorabil desfacerii stocurilor existente. This expansiune Internationala circa urmare a supraproducției Nu Este de obicei o decizie manageriala strategica ci, mai degrabã, "o supapã de Siguranta". cererea CE OData interna a revenit la normal de, activitãțile INTERNAȚIONALE sunt servanda restrânse Sau lumea din care am abandonate.
e)     apropierea de clienti - MULTE firme europene desfãșoarã Activitati INTERNAȚIONALE din pretul cà clienții Lor sunt servanda situați version Tari apropiate geografic.

B.           Motivațiile proactive - fundamenteazã angajarea voluntarã un Firmelor version afacerile INTERNAȚIONALE cu scopul valorificãrii unor Avantaje strategice, comparativ Sau competitiv (retroactiv):
a)    accesul la Resurse - matrimoniale fi temeiul frecvent al deciziei de internaționalizare. RAND Primul în, Este Vorba de posibilitatea asigurãrii PE BAZA o stabilitã o aprovizionãrii (prim materii, combustibili, materiale diverse). O astfel de Motivație matrimoniale conducă în la extinderea apreciabilã a Afacerilor INTERNAȚIONALE ȘI oală asigura firmei o eficiențã ȘI o profitabilitate ridicata, Intr-o perioadã scurta de TIMP.
b)     reducerea costurilor - matrimoniale conducă în la obținerea unor Avantaje competitive din pretul Firmele cu Activitati INTERNAȚIONALE. This se matrimoniale realiza imp Valorificarea raportului favorabil costul manoperei / W l version Tarile Tier sunt servanda situa unitãțile de Asamblare Sau unitãțile de productie. Efectele favorabile ASUPRA costurilor oală Avea ȘI Facilitati oferite de o serie de stat din pretul Productia localizatã version Tarile Sau respectiv pretul Investitiile straine (reducerea taxelor vamale din pretul produsele importate version cadrul unei cooperãri industriale, reducerea impozitului PE Profitul reinvestit).
c)     Avansul tehnologiei de îngrijire firma Respinge acțiunea ca inadmisibilă - matrimoniale fi mai bine Cu puroi version valoare imp implicarea Firmelor PE Piața Mondiala. Se exprimã im capacitatea de INOVARE Tehnica version Domeniul producției Office permite firmei SÃ lanseze continuu PE PIATA Produse cu CARACTERISTICI TEHNICE ȘI calitative de Superioare asigurând, în Acelasi TIMP, PE Valorificarea diverse Piete de-a LUNGUL ​​ciclului de viata.
Este Vorba de flexibilitatea producției Si a comercializãrii imp de îngrijire firma matrimoniale asigura diversificarea ofertei ȘI EI adaptarea la cerințele pieței, obținând astfel Avantaje Tehnice ȘI competitiv.








CONDUCEREA strategica O FIRMEI DE AFACERI INTERNAȚIONALE

1.   IMPORTANTA, NECESITATEA ȘI ROLUL CONDUCERII STRATEGICE ÎN ACTIVITATEA FIRMEI DE AFACERI INTERNAȚIONALE

Firma de Afaceri INTERNAȚIONALE existã ȘI funcționeazã Intr-ONU Mediu exogenă endogenă ȘI mobil, uneori lumea din care am turbulent, SI PE PIATA o concurențialã, CEEA CE impune imperativ schimbãri ȘI adaptãri cvasipermanente.
Manifestarea joc unei variata de factori (modificari tehnologice; Cresterea dimensiunilor Firmelor; instabilitatea surselor de Aprovizionare Si a debușeelor; modificarea duratei ciclului de fabricatie a produselor; reducerea longevitãții unor Produse, modificarea formelor organizatorice; schimbãrile de ordine Economica, Sociala, Politica, Ecologica, demograficã, Culturala, etc.) influențeazã ȘI afecteazã activitatea ȘI performanțele Firmelor de afaceri de îngrijire INTERNAȚIONALE sunt servanda obliga la adaptãri ȘI reorganizãri frecvente pretul unui putea chip Fata ACESTOR schimbãri.
Conducerea strategica (strategic Managementul) Este fundamentatã ȘI corelatã organic cu . Functia de previziune Ea presupune:
1.   Descifrarea ȘI anticiparea schimbãrilor ȘI modelãrilor CE TREBUIE realizate version interiorul firmei SI în relațiile EI cu Mediul Ambiant.
2.   Receptivitatea la Nou.
3.   dinamism, flexibilitate Initiativa ȘI version Toate funcțiile manageriale, astfel Incat SÃ FIE evitate Toate discordanțele Intre cerere ȘI Oferta, Intre Nou ȘI Vechi, astfel Incat SÃ se asigure o competitivitate ridicata a firmei ȘI posibilitãți de expansiune Economica.
Conducerea strategica Este, bre, necesarã ȘI BENEFICA din pretul Firmele de Afaceri INTERNAȚIONALE din pretul cà ea îndeplinește o serie de roluri:
1.   this Conducere strategica stabilește ȘI conferã o Viziune ȘI onu Cadru general, unitar de actiune la nivelele ierarhice Toate, Dar prioritar la nivelele de varf, orientând Toate activitãțile.
2.   Conducerea strategica Contribuie la Cresterea responsabilitãții factorilor decizionali DIN structura organizatoricã a firmei, contribuind la ameliorarea caltativã un întregului procesare de Conducere.
3.   Conducerea strategica genereazã mutații conceptuale, comportamentale ȘI antreprenoriale version rândul managerilor, ducând la trunchiate Performante.
4.   Conducerea strategica permite o confruntare eficace a firmei cu Alte firme,-Intr ONU procesare concurențial economic în condițiile Unui Mediu Intr-o permanentã ambiant Schimbare evolutivã, bre firma Devine APTA din pretul Concurenta.
5.   Conducerea strategica permite realizarea unei perfecționãri ȘI adaptãri continue structurilor existente din pretul circa acestea SÃ FIE CAT Mai bine adecvate noilor exigențe impuse de modificãrile CE survin PE piețele de desfacere, în cerințele ȘI exigențele CONSUMATORILOR, etc.

2.   CONCEPTUL DE STRATEGIE ȘI Politica
Economica A FIRMEI

Condițiile de Mediu tot mai dificile ȘI imprevizibile în îngrijirea acționeazã firma de Afaceri INTERNAȚIONALE impun înglobarea TUTUROR acțiunilor Intr-o Viziune amplã , de Larga Perspectiva, judicios elaboratã imp adoptarea unei Politici adecvate.
O astfel de Basescu Este formulatã imp elaborarea unei Strategii adecvate Si a Unui Ansamblu de tactici derivate DIN this.
Cuvântul "Strategie" Provine DIN grecescul "strategya", preluat apoi version Franceza cca "Stratégie". Acest cuvant a Fost folosit din pretul Prima data version arta militară = onu Ansamblu de actiuni cu Privirea la la ducerea rãzboiului version scopul asigurãrii Victoriei.
Acesta o Fost apoi preluat CĂRȚII. Un specialist român afirma cà "ORICE Firma acționeazã PE PIATA o Ori, ORICE Piața Este Razboi ONU!",  însemnând this cà TREBUIE circa ORICE FIRMA Sà AIBA o Strategie.
Toate Firmele de afaceri au avut, de-a Timpului LUNGUL, o Strategie Dar, în trecut, era firmei STRATEGIA mai ALES emanația intuiției ȘI experienței conducãtorului de firme, Fara circa aceste Strategii SÃ urmãreascã Niste modele teoretice ȘI fara SÃ AIBA suport teoretic al ONU Bine conturat.
Primele preocupãri teoretice au apãrut version anii '50 (SUA, Japonia), în legãturã cu "curba de Viata a produselor".
La începutul anilor '60, Firmele puternice au trecut la elaborarea de Planuri Economice PE Termen pulmonar (LONGRANGE planificare) Foarte utile   în principal, din pretul alocarea Resurselor ȘI pretul planificarea volumului activitãții Economice.
În cursul anilor '70, CA urmare a dificultãților apreciabile version implementarea strategiilor, sa trecut de la planificarea PE Termen pulmonar, la gestionarea strategica, CE o Extins preocupãrile specialistilor de la variabilele Economice, la armonizarea ȘI adaptarea Firmelor la exigențele Unui Mediu instabil.
This Nouã orientare a urmãrit apropierea Intre formularea strategiei ȘI aplicarea EI version condițiile accelerãrii modificãrilor de Mediu.
În perioada anilor '80 -'90 ȘI Dupa, s-au exprimat o serie de concepții CE au contribuit la îmbogãțirea volumului teoretic privitor la STRATEGIA teoretica a firmei. Pe de o Parte STRATEGIA o luat tot Mai Mult version considerare Mediul Ambiant, IAR PE de alta Parte, Toate Firmele încep SÃ acorde "factorului Uman" , IMPORTANTA ȘI semnificația sa Reala. El începe SÃ FIE denumit ȘI definit cca AFLI "factorul strategic, words, elementul ESENTIAL al competitivitãții firmei".
Existã cel putin 50 de Definitii ale strategiei:
1)       STRATEGIA ECONOMICA manageriala reprezintã planul Generale a ONU de actiune ȘI de alocare a Resurselor din pretul realizarea, pulmonar PE Terman, un Majore Obiective unor, atotcuprinzãtoare.
2)       - Octave Gélinier - "STRATEGIA Economică a firmei Este set ONU de AnALize ȘI grijă decizii asigurã firmei o competitivitateridicatã, PE Termen pulmonar, SI Avantaje version Raport cu rezultatele obținute de concutențã, bre, posibilitãți de expansiune, de Dezvoltare."
3)       - Philipe de Woot (belgian) - "STRATEGIA Economică reprezintã opțiunile importante ale întreprinzãtorului, în confruntarea sa cu Mediul înconjurãtor, ținând cont de resursele de ingrijire Respinge acțiunea ca inadmisibilă."
4)       - Alfred Chandler (CEA mai IMPORTANTA) - "STRATEGIA Economică a firmei reprezintã determinarea scopurilor ȘI obiectivelor PE Terman pulmonar, un mijloacelor de actiune ȘI Resurselor necesare."

3.   ELEMENTELE COMPONENTE ALE STRATEGIEI
ECONOMICE

Principalele Elemente componenete ale strategiei unei firme de comert exterior sunt servanda:
a)           Obiectivele strategice - pot fi Obiective PE Termen pulmonar (3-5 ani) ȘI se referã la Ansamblul activitãților firmei Sau la componentele Majore ale acesteia. De exemplu, o firma matrimoniale SA-ȘI propunã CA Obiectiv strategic, în urmãtorii 3-5 ani, o Crestere cu o CA de 14% în condițiile scãderii costurilor cu 5% Si un obținerii Unui profit anual de 70 de miliarde de lei.
b)            Mijloacele Sau modalitãțile de actiune - . se referã la modalitãțile de Realizare a obiectivelor strategice stabilite Principalele opțiuni strategice pot fi:
-       retehnologizarea;
-       producției diversificarea;
-       asimilarea de noi Produse;
-       pãtrunderea PE noi Piete;
-       Producție specializarea version;
-       modernizarea organizației;
-       Personalului pregãtirea;
-       informatizarea activitãții.
Aceste opțiuni strategice sunt servanda cunoscute sub denumirea de vectori de Crestere AI firmei, deoarece indica Directia in ingrijirea evolueazã firma. Adoptarea de cãtre firma a uneia Sau alteia DIN aceste opțiuni strategice menționate, influențeazã sensibil caracteristicile cantitativa ȘI calitative de bere activitãților desfãșurate de cãtre firma ( de exemplu, opțiunea firmei de diversificare a producției implicații: completarea bazei tehnico-materiale im noi Investiții; modificarea structurii Personalului , Resurse noi, noi sarcini, noi RESPONSABILITATI).
c)            Resursele - sunt servanda prevãzute version Strategie, de Regula global (sub forma fondurilor de Investiții),   distinctiv pretul Echipamente (materiale de cheltuieli), Resurse Umane. De asemenea, se indica ȘI proveniența ACESTOR Resurse (proprii, împrumutate, de la stat, etc).
d)           Termenele de Realizare - sunt servanda loialitate version Strategii sub 3 Concepte:
1.   - termene Initiale - indica datele declanșãrii aplicãrii strategiei;
2.   - termene intermediare - marcheazã evoluțiile obținute version realizarea obiectivelor stabilite;
3.   - termenul final de -  termenul la îngrijire se prevede încheierea strategiei respective.
Principalul aspect cu Privirea la Termen IL reprezintã sincronizarea termenelor stabilite, ținând cont de particularitãțile ȘI evoluția celorlalte Elemente ale strategiei.

Tactica ȘI POLITICA

Organic Leghata de STRATEGIA firmei e Tactica version realizarea obiectivelor. STRATEGIA ȘI Tactica sunt servanda noțiuni diferite, Desi ambele concurã la realizarea aceluiași SCOP. Strategiile servesc Drept fundament pretul elaborarea tacticilor respectiv.
Tacticile se deosebesc de Strategii imp 2 Elemente:
-       Orizontul de TIMP mai REDUS (6 Luni - 2 ANI Dar, de Regula 1 an - pretul Tactica ȘI se identificã cu PLANUL economic anual al firmei);
-       STRATEGIA sunt onu grad de detaliere mai pronunțat, cuprinzând Elemente suplimentare, în special cu caracter OPERATIV (Indicatori de eficiențã global ȘI parțiali, structurarea Resurselor Disponibile, Surse de Finanțare, Principale actiuni de întreprins, principalii responsabili ȘI executanți, e o..) .
Strategiile ȘI tacticile reuni exprimã Basescu firmei Intr-ONU Altul Domeniu Sau.
Politica firmei Este definitã CA AFLI formulãri Generale, Linii Directoare CE orienteazã concepția ȘI acțiunile version luarea deciziilor. Politica firmei apare circa o ghidare a gândirii ȘI acțiunii managerilor version luarea deciziilor. Ea se concretizeazã version modalitatea denumirii, proprie de abordare ȘI Realizare o obiectivelor strategice fixeze.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu